tisdag 14 oktober 2014

Hitta en tappsko på en stubbåker.....

Idag skrittade vi först ut tillsammans med Chanette och Tonia, mysigt! Men eftersom det är träning imorgon måste damen min rastas av, så vi tog några vändor på stubbåkern. Under avskrittningen ser jag; höger framdojja är borta! Nej, inte igen!! Eftersom det är träning på onsdagen ger jag mig ut i skymningen på stubbåkern och börjar leta... Som tur är så hittar jag skon, relativt i början av stubbåkern. Börjar bli expert på att hitta tappskor i lera, yes! 


Lite rengöring av sko + sula och sedan fram med verktygen. Jag får på skon med två sömmar på ena sidan och fyra på andra, så hoven var ju ändå väldigt hel i jämförelse mot hur det jämt var i somras med alla tappskor. Och hästen kunde gå efter att jag slagit på skon, så det kändes ju skönt haha ;)



 Ingen gymträning denna kväll, men svettigt blev det ändå, tack hästen min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar