måndag 15 september 2014

En underbar helg i sommarstugan

I fredags körde jag tillsammans med Malin upp till min sommarstuga utanför Sundsvall med nya Passaten (lyxåk). Jag saknar både stugan och sommaren extremt mycket, så en sista weekend där uppe innan höstrusket och den långa vintern var väldigt härligt för själen! Då jag lever ett ganska stressigt och överinnehållsrikt liv så är sådana här helger som guldkorn för mig.
Vi körde från Uppsala till Sundsvall på sena fredagseftermiddagen efter att både jag och Malin jobbat klart för veckan. Vi stannade i Tönnebro och åt en god middag och när vi kom fram till stugan var det vääldigt mörkt. Jag är ju annars bara där på sommaren, och då går solen nästan aldrig ner, så det här var lite annorlunda.

Under lördagen sedan så åkte vi först till Equeen (favvo-hästaffären), en ordentlig vända i Birsta köpcentrum och till sist så åt vi en jättegod middag i Sundsvalls centrum. Strålande sol och 22 grader varmt, underbart höstväder! Vi hade även en lugn och soft kväll i TV-soffan i stugan med mån-uppgång över horisonten som fönsterutsikt.

Soluppgång klockan 4:45

Helt ok väder att luncha i!!

Middagen ovanför ån ❤

På söndagen åkte vi ut till mina smultronställen Galtström, Skatans fiskrökeri och även till fiskehamnen Lörudden. Så mysiga och härliga ställen! 




Vid 17-tiden rullade vi hem mot Uppsala igen, med ett underbart lugn inombords och den vackra havsutsikten kvar i minnet.

Ibland behöver man verkligen få komma iväg från den vanliga vardagen, om så endast över en helg så gör det en väldigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar