lördag 5 juli 2014

Dag 2, meeting MsvB:2 & MsvB:5

Idag har turen varit mer på vår sida, tack för det!

Skon har suttit kvar hela dagen, i 3 söm! Vi fick tag i en hovslagare, men han sa att vi satt fast skon så pass bra som det går och inga fler söm går just nu att slå i. Men dojjan satt som sagt bra, så vi körde på som planerat. 


Ina och Lotus (boxgranne hemma i Eke)

I MsvB:2 var Ina jättefin!! Idag var hon mer medgörlig och uppmärksam på mina hjälper och vi fick många bra poäng. Tyvärr var hon lite "för lydig" vd bytena då hon tog halvhalterna för bra, så det första blev lite av/på och det andra orent. Trots dessa koeff-missar fick vi 64% vilket jag är mycket nöjd med!

Till MsvB:5 kändes hon jättefin! Nu var det VARMT ute med steksol, så tyvärr var bromsarna väldigt påstridiga... Men som sagt, hon gick bra tills ca 10 min innan start då hon helt plötsligt fick hjärn-kortslutning och började studsa och gå emot som 17 i allt jag bad om. När jag fick igenom det jag ville frustade hon sådär "ansträngt" som bara hon kan när hon tycker något är FRUKTANSVÄRT jobbigt... Hon blev nog bättre precis innan vi skulle in, men pga att hon tagit ut sig totalt i huvudet så var hon helt slut i kroppen. Jag fick därför jobba mycket för att få framåtbjudning, men på något sätt lyckades vi ta oss igenom programmet på ett ganska bra sätt! Mitt mål var att lyckas slå förra starten i 5an (som var 55%) och trots att energin inte riktigt fanns där så fick vi ihop 58,8%! Sistaplacerade i klassen hade 61%, så vi var inte dåliga alls resultatmässigt :)
Två första travökningarna hade en mini-taktmiss, men i övrigt jättebra! Sista ökningen var SUPER blev utan miss och vi fick 7,5 på den :D!

Bra andradag helt enkelt! Och sol med 28 graders värme har det varit hela dagen. Skönt vid 16:30 då jag äntligen fick ta på mig shorts ;)
 
Fina Dyltabruk!

Och en till sak som jag hade tur med, var att jag vann ett täcke ;) I varje klass lottar de ut ett täcke även om man inte placerat sig. I MsvB:2 vann jag detta fina fleecetäcke!


Imorgon är sista dagen och MsvB:4 på morgonen. 

2 kommentarer:

  1. Va duktiga ni är! Lycka till imorn!

    SvaraRadera
  2. Mer uppdatering! Vill ju veta hur det går ;)

    SvaraRadera